Wyszukaj swoje ulubiony przepisy !

26 lipca 2013

Zupa wiśniowa

XXXIII. Zupa wiśniowa

  
    Ciekawe w polskiej kuchni jest silne przyzwyczajenie do tradycji i utartych, bezpiecznych szlaków.
Schabowy,mielone,ziemniaki i kapusta to rzeczy, które zaspokoją głód każdego faceta w tym kraju.
Z czasem jednak, co bardzo mnie cieszy, zaczynamy przyzwyczajać się do nieco bardziej zróżnicowanej i odważnej kuchni. Moja propozycja na pyszny, bardzo letni lunch to zupa wiśniowa !
Muszę przyznać, że za pierwszym razem kiedy mama mi ją zaproponowała zdziwiłam się, że coś takiego w ogóle można robić, ale przeszukałam internet i okazało się, że nie jest to wcale takie nietuzinkowe :)
W każdym razie zupa jest wyśmienicie delikatna, baaardzo owocowa, a wyjęta prosto z lodówki genialnie schłodzi każde podniebienie :)


Produkty:
  • ok 1 kg wiśni
  • 3,5 l wody
  • cukier do smaku(wg uznania)
  • szczypta soli
  • budyń waniliowy
  • mała śmietana 12 % lub 18 %

Etapy przygotowania:
  •  Zagotuj wodę w głębokim garnku
  • Dodaj umyte owoce do zagotowanej wody
  • Gotuj przez ok 5-10 min
  • W międzyczasie rozmieszaj budyń z 3 łyżkami wody i śmietaną 
  • Mieszaninę dodaj do gotującego się wywaru
  • Dodaj szczyptę soli
  • Posłódź według uznania
  • Całość gotuj jeszcze przez ok 5 minut
Jeśli lubicie możecie jeść zupę zarówno z makaronem jak i ryżem, ale saute tez się sprawdza.

Zupa jak widać jest szybka i prosta, a może urozmaicić jadłospis w niejednej kuchni :)




Dla ochłody

Kwaśnie, no właśnie

1 komentarz:

  1. hi hi hi wisniowej nie jadłam, ale w moim rodzinnym domu na kolację wigilijna serwuje się zupę z jagód.zebranych latem oczywiście.:)

    OdpowiedzUsuń