Wyszukaj swoje ulubiony przepisy !

17 lipca 2013

Bułeczki drożdżowe z białym serem

XXVII. Bułeczki drożdżowe z białym serem

  
   Cóż mogę o nich powiedzieć..
Mieszkając nad jedną z najlepszych piekarni we Wrocławiu nie miałam wyboru i od dziecka, zaczynając od późnego wieczora, kończąc na wczesnym ranku, codziennie mam okazję czuć niesamowitą woń, która unosi się w powietrzu. Z tego też powodu, od najmłodszych lat przyzwyczajona jestem do jedzenia niezliczonej ilość słodyczy z tejże piekarni. Odkąd pamiętam moim faworytem były puszyste, drożdżowe bułeczki z miękkim i aromatycznym serkiem w środku. W końcu po nabyciu pewnych umiejętności i uzbrojeniu się w cierpliwość, która jest potrzebna do ciast z drożdżami, a której nie mam za dużo, postanowiłam zrobić te kultowe dla mnie bułeczki.
Jak to z drożdżami, potrzeba sporo czasu i trochę zachodu, ale jak bardzo to wszystko się opłaca. Od razu przypomniałam sobie wszystkie wspaniałe chwile z dzieciństwa :)
Wam też zasmakują !


Produkty:
Na spód:

  • 750 g mąki pszennej
  • ok. 40 g świeżych drożdży
  • 50 g miodu
  • 2 jajka
  • 250 ml mleka
  • pół łyżeczki soli
  • 80 g miękkiego masła


Na masę serową:
  • 8 łyżek miękkiego masła
  • szklanka cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 450 g sera twarogowego



Etapy przygotowania:

  • Wymieszaj łyżką jajka, miód i mleko
  • Zrób rozczyn( 15 g drożdży zalej ciepłym, ale nie gorącym ! mlekiem i zostaw do wyrośnięcia)
  • Po wyrośnięciu, rozczyn dodaj do mąki, tak samo jak pozostałe drożdże, masło i sól
  • Wygnieć ciasto. Jeśli będzie się lepiło do ręki, dodawaj stopniowo troszeczkę mąki
  • Zostaw na około godzinę do wyrośnięcia
  • Masło, cukier puder, żółtko, cukier waniliowy i twaróg zmiel trzykrotnie w malakserze
  • Po wyrośnięciu ciasta, formuj je na średniej wielkości kulki(wyjdzie ich koło 16-17)
  • Zostaw w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na ok. 30-35 minut
  • W każdej bułeczce zrób mocne wgłębienie, tak by zmieściło się w nim dużo nadzienia
  • Bułeczki posmaruj rozbełtanym żółtkiem dla połysku
  • Piecz w temp. 200 C przez ok. 25 minut, do zarumienienia



4 komentarze:

  1. Dziwne. Nigdy problemów z ciastem drożdżowym nie miałam a używam do na prawdę wielu rzeczy...
    Bułeczki wspaniałe ! Na pewno będę robiła w klasie maturalnej do szkoły :)
    Powiedz mi tylko - jak długo zachowują świeżość ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim największym problemem był brak cierpliwości i przez to robiłam dużo błędów, poza tym masz rację, że ciasto jest proste w obyciu :)
      Z tą świeżością może być różnie.
      Oczywiście najlepsze są 1 dnia, 2 dnia jeśli nie przykryjesz to będą suche, ale jeśli tak, to choć już nie tak smaczne dalej będą ok :)
      Na 3 dzień to już zupełnie nie to samo niestety, także do szybkiego spożycia :)

      Usuń
  2. Tez je uwielbiam ;) cudo ;)

    OdpowiedzUsuń