Wyszukaj swoje ulubiony przepisy !

29 czerwca 2013

Mini serniczki


XXIV.Mini serniczki

  
  Ostatnio tak bardzo ciągnęło mnie, żeby zrobić sernik, że nie wytrzymałabym już ani dnia dłużej. Problem narodził się w momencie, kiedy trzeba było zdecydować się na któryś z wielu rodzajów. W końcu stwierdziłam, że zamiast tradycyjnej blachy sernika, upiekę małe serniczki w formie babeczek. Pomysł ten okazał się strzałem w dziesiątkę, ponieważ wszyscy byli zaskoczeni i chętniej sięgali po kolejne porcje :)
Serniczki mają dość niekonwencjonalny spód z pokruszonych herbatników, który po upieczeniu, idealnie łączy się z ciężką i gęstą (czyli typowo polską) masą serową. Ostatnim dodatkiem jest kawałek banana, który stanowi przysłowiową kropkę nad i.
Ja dodałam jeszcze trochę kruszonki kokosowej, która została mi z niedawno pieczonych kokosanek :)

Produkty:
  • ok.180 g herbatników
  • 60 g margaryny
  • ok. 700 g sera twarogowego
  • 2 laski wanilii
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 banany

Etapy przygotowania:
  • Zblenduj lub potłucz wałkiem herbatniki na piasek
  • Roztop masło i wymieszaj z herbatnikami, tak by powstała zwarta masa
  • Zmiel ser 3-krotnie na jednolitą masę
  • W trakcie mielenia, dodaj cukier,jajka i ziarna z lasek wanilii
  • Na dnie papilotek, delikatnie uklepuj spód z herbatników
  • Na spód wyłóż masę serową
  • Kawałki banana połóż na środku serniczka 
  • Nagrzej piekarni do 150 C i piecz przez około 25-30 min

Banan może zczernieć w trakcie pieczenia, dlatego polecam wcześniej zanurzyć go w soku cytrynowym :) 
SMACZNEGO !

* Jeśli skusicie się na kruszonkę, to jest to nic innego jak połączone masło, cukier i wiórki kokosowe







4 komentarze:

  1. Na ochotę na sernik nie ma rady- jak się pojawia, trzenba coś upiec :) Twoje wyglądają bombowo :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam to wypróbowania przepisu, bo nie tylko wyglądają ale także smakują świetnie ! :)

      Usuń
  2. oj, a ja muszę coś ze serem zrobić ;]
    serniczki!

    OdpowiedzUsuń