Wyszukaj swoje ulubiony przepisy !

22 maja 2013

Wuzetka z galaretką i truskawkami

XVIII. Wuzetka z galaretką i truskawkami


    Gdy po raz pierwszy ujrzałam w sklepie świeże truskawki nie mogłam się powstrzymać od ich kupna. Od razu przyszło mi na myśl, żeby zrobić coś pysznego. Ciasto wymyśliłam spontanicznie, gdyż sprawdzoną recepturę na pulchny i delikatny biszkopt połączyłam z kremówką,  a na wierzch dodałam  galaretkę z truskawkami. Jak dla mnie niebo w gębie.  


Produkty:
Biszkopt:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • torebka cukru waniliowego
  • kopiasta łyżeczka kakao (lub więcej wg uznania)

Masa:
  • 350 ml kremówki
  • łyżeczka żelatyny
  • torebka cukru waniliowego
Ponadto:
  • opakowanie galaretki truskawkowej
  • 300 g truskawek

Nasączenie :
  • 50 ml wody
  • sok wyciśniety z pół cytryny
  • łyżeczka cukru

Etapy przygotowania:
  • Białka ubij na sztywno ze szczyptą soli, a następnie dodaj cukier i cukier waniliowy. Gdy masa będzie lśniąca ,dalej ubijając dodawaj po 1 żółtku.
  • Mąkę zmieszaj z kakao i delikatnie wsyp do jajecznej masy. Całość wymieszaj dużą lyżką. 
  • Formę do pieczenia (u mnie o śr. 26 cm) wyłóż papierem do pieczenia i nałóż ciasto. Piecz ok. 30 min. w temp. 180 stopni. 
  • Pozostaw do wystudzenia a następnie przekrój na dwa blaty.Każdy blat nasącz wodą z cytryną i cukrem.
  • Śmietankę kremówkę ubij z cukrem a następnie dodaj żelatynę rozpuszczoną w 20 ml gorącej wody. Wstaw do lodówki na ok. pół godziny w celu usztywnienia bitej śmietany.
  • Galaretkę rozpuść w 400 ml wrzącej wody i pozostaw do wystudzenia.
  • Blaty biszkoptowe przełóż kremem a na wierzchu ułóż pokrojone na połówki i  umyte truskawki.
  • Na koniec nalóż na truskawki gęstniejącą galaretkę.
  • Schładzaj min. 2 h.







Podsumowując, ciasto palce lizać !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz